image-1387987971969-v_1_1387988330.jpg_960x640

Sziasztok! :)

Először is szeretnék mindenkinek 8500 km-ről nagyon BOLDOG KARÁCSONYT kívánni! :) Másodszor pedig írnék pár sort arról, ahogyan a karácsonyt Sanghajban ünneplik, ünneplem.

Az igazság az, hogy a kínaiak nem ünneplik a karácsonyt, de ismét csak azt tapasztaltam, hogy Sanghaj nem is igazán Kína. Az összes bevásárlóközpont szemet kápráztatóan fel van díszítve, a hotelek és a főbb terek egyaránt. ;)

A karácsonyom nem indult túl pompásan, mert nem igazán éreztem azt, hogy a szeretet ünnepe közeleg.  Semmi karácsonyi fílingem nem volt... :( DE! Tudtam, hogy a koliban van egy karácsonyfa feldíszítve a lépcsők alatt és vártam arra a pillanatra, amikor felállítják.  Egy héttel ezelőtt ez be is következett, DE egy nappal később a vészkijárat útvonalának akadályozása miatt a kolesz "gazdasági szakmenedzsere" eltávolította azt. :( Mindenki fel volt háborodva, amit észre is vettek, ezért a karácsonyfa helyére egy arra nem hasonlító növényt tettek, gondolván arra, hogy majd az jó lesz nekünk... Nem baj! Kreatívak voltunk, így elneveztük Xmas plant-nek (karácsonyi növény) és felturbóztuk csillaggal meg műanyag hópelyhekkel. Na erre már nem tudtak mit lépni, ezért az Xmas plant azóta is mosolyogva fogad minket a maga "szépségével.

Ez még nekem nem volt elég, az Xmas plant nem hozta el nekem az érzést, többre vágytam. Orosz barátom egyik nap küldött egy képet egy ún. Kissmas Tree-ről (nem tudom lefordítani magyarra, bocs), ami Xintiandi-ben van. Ez az ötlet nagyon tetszett, egy részt, mert Xintiandi-ben van, ami a "franciák körzete", ezért gondoltam elég szépen fel lehet díszítve, másrészt, mert meglepetést akartam szerezni barátnőmnek a Kissmas Tree-vel.

Dec. 23: Azzal a reménnyel telve, hogy ott meglelem a karácsonyi fílinget, barátnőmmel együtt elindultuk a  15 percre lévő Xintiandi-be. 

Megérkeztünk... Az utcák ragyogtak ezer féle karácsonyfaizzóktól, pedig még csak nem is Xintiandi szívében voltunk. Tudtam, hogy jó helyen járunk, mert csak európai stílusú házak sorakoztak, kezdtük magunkat otthon érezni. Egyre beljebb mentünk, majd megláttunk egy kissmas tree-s plakátot, - persze barátnőm semmit sem sejtett - amit követtünk és hamarosan meg is csodálhattuk a karácsony fát. Azt hittem kisebb, a kínaiak nem aprózták el, egy kb. 20 méteres fát állítottak fel. Beálltunk a tömegbe, ami a monstrumot körülvette és néztük, hogy mi fog történni. Az történt, hogy két hölgy a kissmas tree alá állt, megfogtak két ágat és... csókolóztak. :O ;) Ezt az információt gyorsan feldolgoztam, majd megkérdeztem a fát "menedzselő" úriembert, hogy fiú-lány is csókolózhat? Bólintott, úgyhogy a színpadra álltunk (a fa alá) a famenedzserrel, aki elmagyarázta a kissmas tree használatát, majd otthagyott minket. 1. lépés: állj a pároddal szemben. 2. lépés: fogjátok meg egyszerre a két ágat. 3. lépés CSÓK 5 másodpercig. A képen a 3. lépést láthatjátok. :) Megtettük... lefényképeztek és fütyültek közben. Ezek után átvettük a fényképet és a "szerelem bizonyítványt".

Kicsit még sétálgattunk Xintiandi-ben és szinte teljesen sikerült magamat otthon érezni, érezni azt, hogy karácsony van.

Dec. 24: Iskolaidő volt, de nem mentem be, mert nem akartam elrontani a napomat, így inkább otthon heverésztem. 

Este 6-ra lefoglaltunk egy asztalt a Perry's bárban, ahova 6.30-ra sikerült odaérnünk. (barátnőm, én és két barátom) A Perry's bár egy népszerű, külföldieknek szánt hely: a mennyezetre a világ összes országának zászlója van fellógatva; a falra, az asztalra, a csempére, a lámpára, szóval mindenhova lehet filctollal írni, ezt persze a vendégek ki is használják, emiatt mindenhol minden féle nyelven nevek és kifejezések sokasága látható, ami különlegessé teszi a helyet. Ráadásul karácsony alkalmából fát állítottak és feldíszítették a helyet. A kaja finom volt, a viszki kólám szintén, úgyhogy maximálisan elégedett voltam. :))

Visszajöttünk a koliba, ahol a karácsony estét már barátnőmmel kettesben töltöttük. Fát nem vásároltam, mert csak műfenyőt lehet kapni, ami nem olcsó itt, ha meg is vettem volna, akkor később mit csinálok vele? Szóval kreatívan letöltöttem egy fenyőfa alkalmazást a tabletemre, fenyőfa probléma megoldva. ;) :D Utána gyertyafényben elénekeltünk pár karácsonyi dalt, kártyáztunk, majd megajándékoztuk egymást. Az ajándék tabu, nem írom le. 

Összességében jól éreztem magam, sikerült karácsonyi hangulatot varázsolnom magam köré. Egy valami hiányzott, nem más, mint a CSALÁDOM. Szóval TI, akik most Magyarországon vagytok a CSALÁDotokkal, legyetek nagyon boldogok, értékeljétek és szeressétek egymást, mert elég gáz család nélkül a szeretet ünnepe.

Minden jót! Még egyszer boldog karácsonyt! :))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://shanghaifeeling.blog.hu/api/trackback/id/tr985708011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aveee 2013.12.26. 11:49:02

Neked is boldog karácsonyt!
süti beállítások módosítása