Kamee91 2013.12.13. 09:36

Sanghaj, szmog

mmexport1386922226794_1386923602.jpg_540x960

Sziasztok! :)

Némi fejszámolást követően rájöttem, hogy valamivel több, mint 3 hónapja vagyok Sanghajban és realizáltam, hogy rendszer keletkezett a sanghaji életemben, azaz eljött a "szürke" hétköznapok ideje.

A szürke jelző két héttel ezelőtt egyaránt jellemző volt a sanghaji levegőre, mivel a légszennyezettséget mérő index a mobilalkalmazásom szerint kiakadt, ami elég megbízható, mert amerikai és kínai mérésekre alapoz.

Csak, hogy értsétek miről szól ez az alkalmazás: 0-50 hegyilevegő (falu Magyarországon); 50-100 valami van a levegővel (pl.: Győr-kisebb város); 100-200 nem éppen jó a levegő (Budapest); 200-300 egészségtelen (átlag Sanghaj -  már ennek is örülök); 300-400 nagyon egészségtelen (Sanghaj forgalmasabb része átlagosan); 400-500 ne menj utcára! meghalsz! kb. ezt írja le javaslatként az alkalmazás, ez alá nem ment két héttel ezelőtt, gyúrni azért elmentem; 500-tól nem tudom mi történik, mert -egy: nem mertem az utcán tartózkodni 10 percnél több ideig  -kettő: kiakadt a mérő ( 0-tól 500-ig van skálázva) és nem írt hozzá megjegyzést. Ez az állapot kb. 2 napig tartott.

A japánok és koreiak nagyon elővigyázatosak, már 300 felett maszkot viselnek. A kínaiak is hasonlóképpen cselekednek, ha helyzet van. Csak ők éppen semmit nem érő maszkokat hordanak és cigiznek a szmogban. Viszont elég divatos semmit nem érő maszkokat lehet vásárolni, például: tigris mintás, leopárd mintás, halálfejes, van zebra mintás Győzikének, ha ide tévedne. Találkoztam olyannal, aki rendkívüli módon védte tüdejét, őt a képen láthatjátok... ... fő az egészség. :) A legjobbak mi, nyugatiak vagyunk, ugyanis 400 felett kb. 10%-unk, ha visel maszkot és cigizünk. ;) A nyugati acéltüdő azért ott van! ;) Igaz a 10%-on kivülre esek, de nem dohányzok!

Viccet félretéve éreztem a kb. egy hétig tartó nagy adag szmogot: felerősödött az allergiám, emiatt kicsit begyulladt a nyaki nyirokcsomóm, picit begyulladt az orrom, a szemem, "kapart" a torkom, ja és nem láttam a Financial Center (Sörnyitó) tetejét, ahol buliztam pár héttel korábban-what a pity. :(

Ma már hála égnek semmi bajom, mert jött egy szellő és elfújta innen a szürkeséget.

A légszennyezettségről bővebben olvashattok külföldi oldalakon, teli volt vele a sajtó. Tucatnyi képet láthattok a szmog fedte Sanghajról.

Mára ennyi...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://shanghaifeeling.blog.hu/api/trackback/id/tr305689292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása