2013-09-06_09_52_52_1379824973.jpg_2048x1536

Sziasztok! :)

Rendületlenül folytatom blogom írását, hogy megoszthassam Veletek az élményeimet. Ebben a bejegyzésemben már a magyar diákok által kevésbé kedvelt OKTATÁSról lesz szó.

Ugyanúgy, mint a magyar felsőoktatásban, itt is részt kellett venni az úgy nevezett regisztrációs napon. Vinnem kellett az útlevelemet plusz azt a kilónyi papírt, amit Magyarországon kaptam illetve fénymásoltam. Mindezt a külföldi tanulmányok épületében kellett megejteni, ahol először találkoztam a leendő kolis és iskolatársaimmal. Nem meglepően mindenki profin tudott angolul egy-két kivétellel. A reg.nap első szakasza a főcsarnokban zajlott, ahol kaptam egy Shanghai Jiao Tong University-s (SJTU) táskát, benne: SJTU-s rózsaszín póló ( a méretemet pont eltalálták, a színt már kevésbé :( ), SJTU hogyan éld túl Sanghajt könyv, térkép plusz féléves tanrend. Ezek után elnavigáltak egy terembe, ahol mindenki külföldi (nem kínai) volt, itt nem emlékszem mit csináltam, biztos fontos lehetett...közben eszembe jutott, a diákigazolványt! Aztán átmentünk egy másik terembe, ahol az útlevelemet csekkolták, és elláttak még több infóval, majd tovább küldtek egy másik terembe, ahol vért vettek meg leadtam az orvosi papírjaimat stb... A lényeg, hogy a vízumhoz Magyarországon kellett csináltatnom fizikai állapot felmérést, amiben volt vérvétel. Szóval a vérvétellel lehúztak, de nem csak engem. ;) (kb 7000 stabil forint volt) Majd utamat tovább folytattam nem meglepően egy újabb terem felé, ahol megkaptam a könyveimet. (kb 4000 ft volt 6 könyv meg 3 CD, szerintem korrekt, ráadásul visszatérítik az árát) 

A következő program a napirendemben az évnyitó volt, ami a képen látható teremben került megrendezésre. Azért befértünk páran... Ezen az évnyitón kínai nyelvet tanuló külföldiek (nem kínaiak) vettek részt, szóval itt is sikerült ismerkednem. Miután sikerült elhallgatnom/elhallgatnunk kezdetét vette a hivatalos évnyitó. ( fel kellett vennem a rózsaszín pólót :( ) Először az egyetem igazgatója tartott üdvözlő beszédet kínaiul. Voltak olyan kedvesek, hogy angolul, japánul és koreaiul is elmondták a beszédet. Én az angolt választottam, mert a kínait még esélytelennek találtam, a többi nyelvről nem is beszélve, főleg, hogy valami mély jelentésű kínai mondáról volt szó. Az igazgató után felszólalt karunk dékánja, szokásos üdvözlés stb. Végül egy rendőr tartott nekünk kiselőadást a kínai törvényről, szokásokról. ( a halálbüntetést kihagyta )

A koliba a már megismert diákokkal tértem vissza (róluk majd később írok). A lényeg, hogy a reg.napon sikerült megismernem pár embert. Ez az egész regisztráció kb fél napomat vette el, így volt időm olvasgatni a könyveimet, elemezni az órarendemet.

A első tanítási napom hétfőre esett, csak 11-kor keltem fel, nem azért, mert lusta vagyok ( na jó, egy kicsit az vagyok), hanem mert 13.10-16.30-ig van órám. A többi napon 8.30-11.50-ig kell kínai tudást belepréselnem a fejembe, persze iskolán kívül is préselek napi kb. 2 órát, ami szerintem elviselhető. Az órákra visszatérve, van szövegértés, hallgatás és beszédkészség fejlesztő órám. Ezek közül a legkevésbé jó a hallgatás: egy 23 éves kínai csaj tartja, aki szerintem azért jön be tanítani, hogy az angol tudását gyakorolja. A beszédkészség fejlesztő óra már jó! Interaktív, sok a páros és a csoport munka, szóval lehet bohóckodva tanulni. Első órán be kellett mutatkozni a tanárnak és a többieknek, a következőket mondtam kínaiul: Sziasztok! Kálmán vagyok és magyar. Kínait tanulok az egyetemen, szeretem a kínai népet, a kultúrát és nem a legjobb a kínai tudásom. Az utolsó megjegyzésemmel azt értem el, hogy a kedves tanárnő mindig engem szólít fel órán. :/ A harmadik órámat egy aranyos, nagyon okos és kreatív tanár (kínaiul: laoshi, fonetikusan: laosö) tartja, akit nagyon szeretek. Szigorú egy kicsit meg ad házit, de Ő a legjobb! ;) 

Annyit még leírnék, hogy minden terem klimatizált! ;) Szóval örömmel megyek suliba hűsölni, nem úgy mint otthon a tantermekben, ahol a nagy melegben csöpög rólam a víz.

Mára ennyi! Következő alkalommal a bulikról meg a társaságról lesz szó. :) Megpróbálok videót is feltölteni.

Love you guys! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://shanghaifeeling.blog.hu/api/trackback/id/tr125528021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aveee 2013.09.23. 21:14:46

Nagyon érdekes eddig a blogod, remélem folytatod még a kintleted alatt. Ha jól látom nem ért "kulturális sokk" , vagy ha igen, akkor pozitív értelemben!

Kamee91 2013.09.25. 14:58:31

Köszönöm szépen! :) A terv az, hogy minden vasárnap vagy hétfőn írok egy bejegyzést. Kicsi kulturális sokk ért, otthon már sokat tanultam a kínai szokásokról, meg a barátaim is sokat segítettek felkészülni a "nagy" útra. Igazából kellemesen csalódtam sok dologban. Remélem nyomon követed a blogomat. :)
süti beállítások módosítása